Lancyr Juridische Helpdesk

Heeft u een juridische vraag, of overweegt u een zaak te melden?
Kies hieronder het juiste telefoonnummer voor de beste en snelste hulp.
Heeft u een ARAG Rechtsbijstandverzekering? Bel dan: 033-43 423 42.
Heeft u een DAS Rechtsbijstandverzekering? Bel dan: 020-651 88 88.
Heeft u een Lancyr rechtsbijstandverzekering OF het Lancyr A t/m Z Pakket Privé ? Bel dan: 088 – 020 45 61.

Heeft u een juridische vraag, of overweegt u een zaak te melden?
Soms wilt u gewoon weten waar u staat, wat uw rechten zijn, of wat u kunt doen aan een conflict. Bel dan de helpdesk voor advies.

Iedereen met het Lancyr A t/m Z Pakket Privé mag de Juridische Helpdesk bellen.

Deze helpdesk is voor alle klanten van het Lancyr A t/m Z Pakket Privé – ook wanneer u geen Lancyr rechtsbijstandverzekering heeft, maar bijvoorbeeld alleen een autoverzekering of reisverzekering in dit pakket.

De Lancyr Juridische Helpdesk wordt bemand door onafhankelijke, deskundige juristen die u kunnen helpen bij het bepalen van uw juridische positie, bij het beoordelen van de haalbaarheid van uw kwestie en bij het geven van advies over een eventuele vervolgactie.

De Lancyr Juridische Helpdesk is bereikbaar op 088 – 020 45 61

Maandag t/m donderdag 08.00 – 20.00 uur
Vrijdag 08.00 – 18:00 uur
Zaterdag 12.00 – 16:00 uur

De dienstverlening van de Lancyr Juridische Helpdesk bestaat uit:

  • Het beantwoorden van – eerstelijns – juridische vragen;
  • Het bepalen van uw juridische positie;
  • Het beoordelen van de haalbaarheid van een kwestie;
  • Het aandragen van oplossingsrichtingen;
  • Het geven van advies over de door u te nemen stappen;
  • Intake telefonische melding van een geschil t.b.v. rechtsbijstandverzekering.

Eerstelijns vragen zijn vragen die redelijkerwijs binnen 15 minuten beantwoord kunnen worden.

Niet onder de eerstelijns dienstverlening valt:

  • Het voor of namens u in contact treden met een tegenpartij;
  • Het opstellen van juridische stukken, brieven of e-mails;
  • Het voeren van juridische procedures of mediation/bemiddeling (zie “Tweedelijns Advies”);
  • Alle handelingen en inspanningen die meer tijd kosten dan de genoemde 15 minuten;
  • Het beantwoorden van vragen waarvoor specialistische kennis nodig is;
  • Kwesties waarvoor bestudering van meer dan enkele documenten is vereist;
  • Kwesties waarvoor bijstand van een advocaat is vereist.